سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 3853
تاریخ انتشار: 1400/07/28 12:00

بازگشایی‌ها باتوجه به شرایط لغو می‌شود

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با بیان اینکه بازگشایی‌ مدارس و دانشگاه‌ها باید با تعداد کم روزها انجام شود، درباره زمان آغاز بازگشایی تدریجی مدرسه‌ها گفت: این زمان به شرایط بستگی دارد و باید ببینیم آیا وزارت آموزش و پرورش می‌تواند شرایط لازم را در تمام مدارس در سطح کل کشور ایجاد کند یا خیر.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جماعتی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کنترل کووید۱۹ که با موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: به‌هر حال بازگشایی‌ها اگر انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد اشکالاتی در آموزش و سلامت روان کودکان شود. در این شرایط بحث واکسیناسیون، اقدامات بهداشتی در مدارس اعم از گذاشتن ماسک در اختیار بچه‌ها، ایجاد فاصله‌گذاری و امکانات برای شست‌وشوی دست‌ها و... مورد توجه است. جماعتی ادامه داد: بازگشایی‌ها باید با تعداد کم روزها و بدون قطع آموزش‌های مجازی انجام شود. به‌علاوه اینکه این بازگشایی‌ها باتوجه به شرایط کشور انعطاف‌پذیر است و قابلیت برگشت دارد. یعنی اگر شرایطی ایجاد شود که دوباره با پیک کرونا مواجه شویم، ممکن است دوباره کل آموزش به شیوه مجازی بازگردد. 

جماعتی درباره گمانه‌زنی‌های شروع پیک ششم کرونا گفت: به‌نظر می‌رسد باید احتیاط لازم را داشته باشیم. به‌هر حال باید شرایط لازم و کافی برای بازگشایی وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت می‌تواند باعث تسریع و تشدید پیک بعدی کرونا شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2aa5g2