شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
کد خبر: 2169
تاریخ انتشار: 1400/07/06 23:00

این وانت شگفت‌زدتان می‌کند!+ تصاویر

چه چیزی باعث می‌شود یک پیکاپ آفرود جذاب و کاردرست تولید شود؟ برای شورولت، شرکت در مسابقات راه‌حل اصلی بوده و این شرکت نسخه پیش‌تولیدی سیلورادو ZR۲ ۲۰۲۲ را روانه مسابقات کرده تا نسخه نهایی این خودرو کاملاً قدرتمند ظاهر شود.

شورولت می‌گوید پروتوتایپ سیلورادو ZR۲ به‌صورت موفقیت‌آمیز در ۱۰ مسابقه آفرود سخت و خشن شرکت داشته که از جمله این مسابقات می‌توان به مسیر وگاس به رینو در صحرا اشاره کرد. این روند توسعه منحصربه‌فرد دقیقاً همان چیزی است که باعث می‌شود موتور اسپورت گزینه‌ای جذاب برای مشتریان باشد.

۲-شورولت-سیلورادو

موتور اسپورت در ابتدا به عنوان راهی برای فروش خودروها مطرح بود و خودروسازان با این حربه نشان می‌دادند که چه خودروی خوبی تولید کرده‌اند. این موضوع به ویژه درباره مسابقات ۲۴ ساعته لمانز صدق می‌کند که برای نمایش قابلیت‌های اطمینان یک خودرو طراحی شده است. برخی موارد نیز وجود دارند که تأثیر مستقیم مسابقات روی خودروهای تولیدی را نشان می‌دهند اما اکثر خودروها و پیکاپ های مسابقه‌ای امروزی ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌جز برخی خودروهای خاصی که برای هماهنگی با قوانین مسابقات تولید می‌شوند، ارتباط زیادی بین خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای وجود ندارد.

به همین دلیل است که سیلورادو ZR۲ ۲۰۲۲ خودروی هیجان‌انگیزی محسوب می‌شود. سازنده این پیکاپ سرسخت می‌گوید: “فلسفه موتور اسپورت ما فروش آنچه که با آن مسابقه می‌دهید و مسابقه دادن با آنچه می‌فروشید است. رقابت در مسابقات آفرود باعث می‌شود پیکاپ ها و قطعات پرفورمنس محصولاتمان سطح بالایی از استرس را تحمل کنند، چیزی که اکثر پیکاپ ها هرگز در معرض آن قرار نمی‌گیرند.” این روند توسعه سخت و طاقت‌فرسا باعث شده سیلورادو ZR۲ خودرویی خشن‌تر و تواناتر باشد و مشتریان نیز می‌توانند این موضوع را حس کنند.

3-شورولت-سیلورادو

شورولت می‌گوید: ارتباط زیادی بین پیکاپ تولیدی و نسخه مسابقه‌ای وجود دارد زیرا اکثر قطعات شاسی و قوای محرکه از جمله فریم نردبانی، پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسبی، گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، جعبه انتقال، دیفرانسیل‌های جلو و عقب و… به‌صورت مشترک در دو خودرو بکار رفته‌اند.

 

منبع: پدال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xeyp4