شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
کد خبر: 11479
تاریخ انتشار: 1400/11/12 12:06
دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایران‌خودرو سرمایه ملی است

رئیس ستاد راهبری شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جلسه معارفه مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو، با بیان اینکه تجربیات مهدی خطیبی، وی را در دستیابی به اهداف یاری خواهد کرد، ایران‌خودرو را سرمایه ملی کشور خواند و گفت: هجمه‌هایی به صنعت خودرو کشور وارد شد که فرصت اقدامات اقتصادی و فنی را از مدیران گرفت، اما با همت مجموعه کارکنان ایران‌خودرو درباره افزایش تولید، ‌کیفیت، صادرات و... دستیابی به اهداف با انگیزه و همت بیشتری انجام خواهد شد.

یک قدردانی

علی نبوی، رئیس ستاد راهبری شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت، با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل پیشین ایران‌خودرو، برای وی آرزوی موفقیت و توفیق کرد و به ایکوپرس گفت: ‌امیدواریم مدیرعامل جدید، شرایط خطیر کنونی را به نفع صنعت خودرو کشور و سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی مدیریت کند.

اولویت‌های مدیریتی

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در جلسه معارفه خود، با قدردانی از حسن‌اعتماد اعضای هیات‌مدیره این شرکت، گفت: امیدوارم با کمک و همراهی تمامی همکارانم، بهترین عملکرد را داشته باشم. خطیبی، محورهای اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در ایران‌خودرو را برشمرد و گفت: برنامه‌های تدوین‌شده در ۳ بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است که راهکارها و سیاست‌های موردنظر برای اجرای آن درنظر گرفته شده که مطابق با برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و با تایید و تصویب در هیات‌مدیره به اجرا درخواهد آمد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه را یکی از اولویت‌های مدیریتی خود دانست و گفت: کمیته و تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات خودروهای کف پارکینگ تشکیل شده که با قدرت و سرعت به موضوع رسیدگی خواهد شد. وی افزود: توجه به ارتقای کیفیت محصولات از دیگر برنامه‌های ایران‌خودرو است. مردم از کیفیت خودروها رضایت ندارد و باید ارتقای کیفیت را به‌طور جدی دنبال کنیم.

خطیبی از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت‌های تولید خبر داد و گفت: کاهش بهای تمام‌شده تولید نیز از دیگر برنامه‌های محوری است که مطابق با راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، افزایش رضایتمندی کارکنان را موتور محرک رشد و توسعه و از دیگر محورهای برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه بدون توجه به صادرات اثربخش نخواهد بود و برای توسعه بازارهای صادراتی، برنامه مدونی را درنظر گرفته‌ایم که مشارکت با برخی از کشورها در دستور کار قرار دارد. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر تنوع‌بخشی محصولات تاکید کرد و گفت: باید زمان طراحی تا تولید محصول کاهش یابد و محصولات جدید با سرعت بالاتری به بازار عرضه شوند. خطیبی بهبود رابطه با قطعه‌سازان را از دیگر محورهای برنامه‌های خود خواند و گفت: در زنجیره ارزش خودرو، توسعه خدمات مالی و بیمه‌ای نیز برای افزایش سودآوری گروه ضرورت دارد که مورد توجه خواهد بود.

گفتنی است، هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو با ترکیب نفرات قبلی و حضور مهدی خطیبی، مدیرعامل جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

عرضه بیش از ۳۶۸ هزار خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو، از ابتدای امسال تا ۹ بهمن‌ ۴۰۶ هزار و ۷۴۰ خودرو به تولید رسانده و ۳۶۸ هزار و ۱۷۸ خودرو نیز به بازار عرضه کرده است.

بزرگ‌ترین خودروساز کشور، در دی‌ امسال ۵۵ هزار خودرو را به مشتریان عرضه کرده و در دو ماه پایانی سال نیز ۱۱۰ هزار خودرو دیگر را به مشتریان تحویل خواهد داد و به این ترتیب تعهد این شرکت برای عرضه بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در ۳ ماهه پایانی سال محقق خواهد شد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو، توانسته در پایان دی‌ سهم بیش از ۵۰ درصدی بازار خودرو سواری کشور را حفظ کرده و همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز این بخش از بازار باشد. 

گفتنی است، اجرای فرآیند تمدید مجوزهای استاندارد سبب توقف چند روز تحویل خودروها شده بود که با انجام این فرآیند تحویل خودروها از سر گرفته شده است.

بیانیه گروه صنعتی ایران‌خودرو

مدیریت و کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی درباره کیفیت خودرو و ضرورت جلب رضایت مردم، بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به این شرح است «بر کسی پوشیده نیست در دورانی که صنعت کشور به‌ویژه خودروسازی آماج حمله‌ها و تحریم‌های ظالمانه قرار داشت، تنها حامی و پشتیبان تولید و صنعت خودرو، رهبر معظم انقلاب بوده‌اند و همواره فرمایشات و رهنمودهای ایشان راهگشای استمرار تولید و تداوم‌بخش حرکت چرخ صنعت بوده است. ما صنعتگران، کارکنان و کارگران صنعت خودرو کشور و در گروه صنعتی ایران‌خودرو، به پشتوانه این حمایت‌ها نهایت تلاش و کوشش خود را به‌کار گرفتیم تا در میان سیل عظیم مشکلات و محدودیت‌ها علاوه‌بر حفظ جریان تولید، مانع توقف فعالیت‌های واحدهای تولیدی و پاسخگوی نیاز‌های هم‌میهنان عزیز باشیم.

پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و رهنمودهایی که درباره لزوم توجه به کیفیت و جلب رضایت مشتریان ایراد فرمودند، گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اظهار تاثر و تاسف از اینکه باوجود همه تلاش‌ها، توفیق کافی در جلب رضایت مردم به‌وجود نیامده و موجب تکدر خاطر رهبر فرزانه انقلاب شده، متعهد می‌شود با بازنگری در راهبردها و رویکردهای اجرایی در جهت تحقق منویات معظم‌له و رضایت‌خاطر مردم از محصولات خود، تلاشی جهادی را بیش از پیش سرلوحه اقدامات خود قرار دهد. امید آن داریم در مسیر بهبود کیفیت و کسب رضایت‌مندی کامل مردم که در میانه راه آن هستیم، مانند همیشه از حمایت‌ها و رهنمودهای معظم‌له بهره‌مند باشیم».

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dqgw2