پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 16362
تاریخ انتشار: 1401/02/26 01:05
بازدید وزیر نفت از غرفه ایدرو در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز

ایدرو توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت

گروه صنعت: رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر نفت در بازدید از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از پاویون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این نمایشگاه دیدن کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت‌و‌گاز در جریان دستاوردها و پروژه‌های در حال اجرای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت‌های تابعه در حوزه انرژی قرار گرفت و کارشناسان مرتبط نیز توضیحات لازم را ارائه کردند.

 سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیش از دو دهه تلاش و تجربه در عرصه نفت و انرژی با موفقیت در اجرای پروژه‌های پارس جنوبی و کمک به توسعه توانمندی‌های داخلی، توانسته خلأ ناشی از ‌حضورنداشتن شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در پروژه‌های کشور به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه را جبران کند.

در حال‌حاضر ایدرو راهبری کنسرسیوم اجرای پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی را برعهده دارد که ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی به‌شمار می‌رود.

ایدرو به همراه شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) مجری پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت لوله‌گستر اسفراین تنها تولیدکننده لوله‌های فولادی بدون درز جریانی و جداری در صنعت نفت، شرکت مجتمع صنعتی اسفراین تولیدکننده انواع تجهیزات درون‌چاهی، سرچاهی، حفاری و خطوط انتقال، شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) شرکت برتر مطالعات میدان نفت و گاز، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تعمیر و ساخت انواع نفت‌کش‌های غول‌پیکر، مبین سازه‌گستر خلیج‌فارس شرکت ساخت و تعمیر انواع سازه‌ها و سکوهای نفت و گاز، شرکت غشاگستر دالاهو تولیدکننده فیلترهای ممبران مورداستفاده در تاسیسات آب‌شیرین صنایع پتروشیمی و سازمان مدیریت صنعتی برگزارکننده جایزه ملی مدیریت انرژی در این نمایشگاه حضور دارد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از جمعه ۲۳ اردیبهشت تا ۲۶ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر

 است.

در این نمایشگاه ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان در ۸۱۵ غرفه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

آزادسازی واردات خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب کلیات آیین‌نامه واردات خودرو در هیات‌وزیران خبر داد و گفت: روش‌های متعدد واردات خودرو در آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، مشخص‌ شده

 است. سیدرضا فاطمی‌امین افزود: در شرایط کنونی با توجه به اینکه تولید خودرو بسیار کمتر از تقاضای بازار است، واردات برای تنظیم و کنترل بازار آزاد خودرو ضروری است.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه پیشنهادی واردات خودرو به انتقال فناوری برای بهبود کیفیت صنعت خودرو توجه ویژه‌ای شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هم‌اکنون خودروهای اقتصادی که در سبد تولید خودروسازان قرار دارند از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و تولید آنها باید متوقف شود.

فاطمی‌امین اضافه کرد: تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی در راستای تامین این نوع خودروهاست که وضعیت مطلوبی در سبد محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی ندارد و در راستای حمایت از اقشار با درآمد متوسط و کم‌درآمد جامعه است.

سخن پایانی

واردات خودرو پس از بیش از ۳ سال ممنوعیت در نهایت آزاد شد. رفع محدودیت‌های مربوط به خودرو با کش‌وقوس بسیار همراه بود و در نهایت پایان هفته گذشته هیات‌عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوبه مجلس را تصویب کرد. البته جزییات موضوع واردات در هیات‌دولت در حال رایزنی است و شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروهایی با تعداد محدود و حجم موتور زیر ۲۵۰۰ سی‌سی همچنین در ردیف قیمتی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار وارد خواهد شد. هنوز جزییات قطعی نشده و باید دید در نهایت امسال واردات خودرو انجام خواهد شد یا خیر.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9qwo