پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 10404
تاریخ انتشار: 1400/10/20 00:00

انواع ساینا در بازار چند؟+ جدول

این روزها و پس از افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران، بسیاری از مشتریان به خرید محصولات ارزان‌قیمت سایپا همچون تیبا، تیبا ۲ و ساینا متمایل شده‌اند. قیمت ساینا و دیگر محصولات مشابه سایپا کمتر از محصولات ایران خودرو است و عرضه آن‌ها به بازار نیز نسبتا پرتعداد بوده است.

ساینا از سال ۱۳۹۵ روی خط تولید سایپا قرار دارد و تاکنون در چند نسخه به بازار عرضه شده است. بیشترین نمونه‌های موجود از ساینا مربوط به تیپ EX این خودرو هستند، با این حال نسخه‌های SX، ساینا پلاس و ساینا S نیز در بازار مشاهده می‌شوند. حتما بارها خوانده‌اید که ساینا نسخه فیس‌‌لیفت تیبا است و به دلیل ظاهر خارجی جذاب‌تر و طراحی متفاوت کابین، مورد پسند مشتریان مختلف قرار گرفته است. با این حال عدم عرضه ساینا در رنگ‌های مختلف را باید یک نقطه ضعف دانست، به طوری‌که اکثر نسخه‌های موجود از این خودرو در بازار سفیدرنگ هستند و تنها نمونه‌های اندکی در رنگ‌های خاکستری و مشکی به بازار عرضه شدند.

کابین جادار و بهبودهای نسبی در مقایسه با تیبا، دو مورد از مزایا ساینا برای مشتریان ایرانی هستند. در سوی مقابل کیفیت ساخت نازل و مشخصات فنی کاملا مشابه تیبا از جمله معایب ساینا هستند. با وجود مزایا و معایب گفته شده، این قیمت ساینا است که سبب شده تا این خودرو از نظر فروش وضعیت مطلوبی را در کشورمان تجربه کند. این روند با توجه به کاهش مستمر قدرت خرید مصرف‌کنندگان و افزایش قیمت خودرو ادامه‌دار خواهد بود.

 

منبع: خودروتک


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39p9x4