چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 7494
تاریخ انتشار: 1400/09/15 12:45

الگوی کشت مناطق بحرانی استان فارس تهیه شود

استاندار فارس گفت: جهاد کشاورزی استان موظف است تا ۲ ماه آینده الگوی کشت پیشنهادی برای مناطق بحرانی یا در آستانه بحران استان را ارائه دهد.

به گزارش صمت از استان فارس، محمد‌هادی ایمانیه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با بیان اینکه کمیته‌ای علمی شامل کارشناسان خبره و مجرب نهاد‌های مرتبط باید به صورت روزانه و جدی طی چندین ماه موضوع آب استان را بررسی کنند، اظهار کرد: این کمیته باید دستور کار شورای حفاظت منابع آب را تهیه و جلسات شورا به صورت ماهانه برگزار شود. 

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه آیین‌نامه برخورد با چاه‌های غیرمجاز استان باید در مدت کوتاهی تدوین و ارائه شود، افزود: برای تامین کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی می‌توان از اعتبارات آبیاری هوشمندانه استفاده کرد و در این زمینه تحولات مثبتی را رقم زد.

وی ادامه داد: وضعیت همه مجوزهای صنایع باید بررسی شود و در صورت انجام نشدن اقدامات لازم و قانونی، فرآیند لازم برای لغو دسترسی آنها به منابع آب آغاز شود.

استاندار فارس موضوع مدیریت پساب فاضلاب شهرها را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: پایداری پساب فاضلاب شهرها بالاتر از آب پشت سدها است‌ زیرا با کمبود بارش‌ها روبه‌رو هستیم و باید حداکثر بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهرها صورت گیرد.

ایمانیه تصریح کرد: باید زمینه لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر و در مرحله بعد شهر‌های بالاتر از ۵۰ هزار نفر فراهم شود تا بتوانیم از پساب این تصفیه‌خانه‌ها برای تامین آب بخشی از صنایع استفاده کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به همراهی و هوشمندی مردم در برخورد با مسائل مهم جامعه گفت: اگر اقدامات لازم برای اقناع افکار عمومی از سوی نهاد‌های مسئول و رسانه‌ها صورت گیرد، شاهد همراهی گسترده مردم در زمینه مدیریت مصرف آب خواهیم بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4ydqa4