سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 2237
تاریخ انتشار: 1400/07/06 21:31

افت قیمت ۳ میلیون تومانی پرتیراژ‌های سایپا+ جدول

پرونده پرتیراژهای سایپا امروز ۶ مهر ۱۴۰۰ با افت ۱ تا ۳میلیون تومان بسته شد.

علاوه بر سایپا بازار امروز شاهد افت چند میلیونی قیمت در بازار ایران خودرو نیز بودیم. روند پیش گرفته در بازار امروز در حالی است که با رد طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی شورای نگهبان بازار برای رشد قیمت خیز برداشته بود، اما این روند چندان دوام نداشت و با توجه به کاهش تقاضا در بازار امروز شاهد کاهشی شدن قیمت خودرو بودیم.

از سوی دیگر افت قیمت پرتیراژهای سایپا در حالی امروز ثبت شد که نرخ دلار نوسان رو به بالا داشت و با این شرایط می توان گفت قیمت خودرو خلاف جهت قیمت دلار در حال حرکت است.

با توجه به بازار خودرو می توان گفت امروز «شاهین» با افت ۳ میلیونی بیشترین افت قیمت را در میان محصولات سایپا از آن خود کرد. «کوییک معمولی» و «تیبا ۲» معمولی هم امروز افتی ۲ میلیونی داشتند و این افت قیمت برای «تیبا صندوقدار» و «ساینا» یک میلیون تومان بوده است و «کوییک R» نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی صورت گرفته «شاهین» هم که به تازگی از سوی سایپا فک رهن شده امروز از افت قیمت بی نصیب نبود. این خودرو جدید سایپا با افت ۳ میلیونی قیمت، در بازار ۳۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز «تیبا ۲» معمولی هم با افت قیمت در بازار ۱۵۴ میلیون عرضه شد. همچنین با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و در بازار ۱۴۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر قیمت «کوییک معمولی» هم با افت دو میلیونی در بازار به ۱۶۷ میلیون تومان رسید. اما «کوییک R» بدون تغییر و با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

«ساینا» هم امروز افت یک میلیونی در بازار داشت و با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mmw54