پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 6704
تاریخ انتشار: 1400/09/06 12:57

از برقراری ارتباط تا ردیابی خواب با ساعت هوشمند

در ابتدا با دیدن ساعت هوشمند این سوال پیش می آید که آیا ساعت هوشمند می تواند جای خود را در زندگی افراد باز کند یا خیر؟ چه تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید یا نه، برخی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان به دنبال طراحی این ساعت هوشمند هستند که بتواند چیزهای بسیاری را از روی مچ دست شما پیدا کند. اما باید دید که آیا می توانند در این امر موفق شوند و آن را وارد زندگی های روزمره ما کنند؟

 پاسخ به آن بر اساس زندگی شما، اولویت‌ها و رابطه‌ای دارد که می‌خواهید با ساعت هوشمند برقرار کنید. با این حال، در حال حاضر، اجازه دهید با اساسی ترین حقیقت در مورد ساعت های هوشمند شروع کنیم: همه به آن نیاز ندارند. در بیشتر موارد، افراد از این ساعت ها برای چک کردن تماس ها و پیام ها و یا کنترل موسیقی دلخواه استفاده می کنند که البته این کار ها را با گوشی هوشمند نیز می توان انجام داد. اما با ساعت هوشمند این موارد سریعتر و راحت تر انجام می شود. اما اگر به چیزی بیش تر از این موارد اولیه نیاز دارید ساعت هوشمند می تواند به شما کمک زیادی بکند. در طول سال‌ها، ساعت‌های هوشمند به ابزارهای پیچیده‌ای برای برقراری تماس، ردیابی خواب، ورزش و سلامتی تبدیل شده‌اند و می‌توانند با نصب برنامه های مورد علاقه شما در مورد سلامتی و ورزش اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهند. افراد می توانند در حین حرکت و ورزش با کمک ساعت هوشمند تمام تماس ها و پیام های دریافتی خود را بررسی کنند. اما اینکه یک ساعت هوشمند واقعاً برای شما کارایی دارد یا نه، بستگی به اولویت و اهمیتی دارد که به آن می دهید. اگر ساعت هوشمند دارید یا قصد خرید آن را دارید لازم است بدانید که چگونه از آن می شود بهترین استفاده را کرد؟  در ادامه کارهایی که یک ساعت هوشمند می تواند برای شما انجام دهد آورده شده است. با خواندن این مطلب خواهید فهمید که آیا ساعت هوشمند مچی در زندگی شما می تواند جای خود را باز کند یا خیر؟

نمایش تماس و پیام ها 

اگر تنها چیزی که واقعاً می‌خواهید این است که از پیام‌ها و اعلان‌های دریافتی خود مطلع باشید، پس خوش شانس هستید، این کاری است که هر ساعت هوشمندی می‌تواند انجام دهد. در واقع، ممکن است اصلاً نیازی به استفاده از یک ساعت هوشمند با کارایی بالا نداشته باشید، زیرا بسیاری از ردیاب‌های تناسب اندام مانند سری‌های Fitbits  و Garmin's Vivosmart می‌توانند زمانی که شخصی به شما پیامک می‌دهد یا با شما تماس می‌گیرد به شما اعلام کند. در نظر داشته باشید که اپل واچ و پوشیدنی‌هایی که از نرم‌افزار Wear OS گوگل استفاده می‌کنند، در مقایسه با فیت‌بیت اصلی، در نحوه مدیریت اعلان‌ها پیچیده‌تر هستند.

پیگیری تمرینات ورزشی با ساعت هوشمند

کاری که تقریباً همه ساعت‌های هوشمند می‌توانند تا حدودی انجام دهند پیگیری تمرینات ورزشی است. اما اینکه دقیقاً چگونه تمرینات شما را دنبال می‌کنند بستگی به نوع نرم‌افزاری دارد که بر روی ساعت هوشمند نصب شده است. اما سوال دیگری در اینجا وجود دارد این است که اگر پیگیری تمرینات دغدغه اصلی شماست، آیا واقعاً به یک ساعت هوشمند نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال به سطح نیاز ها و توقعات شما بستگی دارد. اگر اولویت اصلی شما صرفاً فعال بودن بیشتر است، به راحتی می توانید با یک Fitbit ارزان کنار بیایید. اما اگر به دنبال آنالیز بیشتر و دقیق تر از اوضاع بدنی و تمرینات خود هستید یک ساعت هوشمند گزینه بهتری به حساب می آید. اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید مثلاً یک دونده یا ورزشکار با سابقه ممکن است بخواهید یک ساعت هوشمند تخصصی تر مانند یکی از Forerunners گارمین داشته باشید.

ساعت هوشمند اسمارت واچ ایران

نظارت بر سلامت شما با اسمارت واچ 

بسیاری از شرکت‌ها مجموعه‌ای از حسگر‌ها و ویژگی‌های پیچیده را دراسمارت واچ ها گنجانده‌اند تا بتوانند به شما در حفظ سلامتی اتان کمک کنند. در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است در ساعت هوشمند به کار شما بیاید:

نمایش ضربان قلب با ساعت هوشمند 

بسیاری از ساعت های هوشمند برای اندازه گیری ضربان قلب شما ساخته شده اند. اپل واچ ها، گلکسی واچ ها، تمام ساعت های هوشمند فورونر گارمین و ورسای 2 و 3 دارای این قابلیت هستند. ساعت هوشمند ضربان قلب دارعلاوه بر آنکه ضربان قلب شما را اندازه گیری می کنند با حسگرهای نوری، نوار قلب نیز از شما می گیرند. در این شرایط اگر دچار بی نظمی در ضربان قلب شدید نوار قلب اطلاعات دقیقی از وضعیتتان در آن لحظه خواهد داد.

ساعت هوشمند اسمارت واچ ایران

نمایش میزان اکسیژن خون 

با دارا بودن حسگر های مخصوص نوری قلب، می تواند میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه گیری کند. قابلیتی که در این روز های کرونایی بسیار به کار می آید. اگر میزان اکسیژن شما به طور مداوم کمتر از 90 درصد بود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

جلوگیری از انواع سکته ها با اسمارت واچ 

ساعت هوشمند مکالمه داربا توجه به سنسورهایی که دارد تمام بی نظمی هایی که در بدن شما رخ می دهد را زودتر از آنکه به حادثه ای منجر شود به شما اعلام می کند. افت اکسیژن خون یا بالا رفتن فشار که از عوامل سکته هستند را به سرعت گزارش می دهد. شما می توانید هر چه سریعتر با اورژانس تماس گرفته و یا دارو های اورژانسی خود را مصرف کنید و خود را به پزشکتان برسانید. در این شرایط با داشتن ساعت هوشمند از اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرده اید.

بررسی کیفیت خواب

اگر از مشکلات خواب رنج می برید ساعت هوشمند ممکن است به شما در درک دلیل این بد خوابی کمک کند. بسیاری از ساعت های هوشمند، ویژگی‌های ردیابی خواب را ارائه می‌دهند که رفتارهای مشکل‌ساز خواب را که ممکن است از آنها آگاه نباشید، را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال، اپل واچ سری 3 و جدیدتر می تواند مدت زمان خواب شما را تشخیص دهد و تنفس شما را در طول شب ردیابی کند. اکثر ساعت‌های هوشمند فورونر گارمین سطح اکسیژن خون شما و تنفس شما را هنگام خواب کنترل می‌کنند. حتی سعی می‌کند مدت زمانی را که در مراحل مختلف خواب سپری کرده‌اید  سبک، عمیق و یا حرکت سریع چشم را اندازه‌گیری کند تا به شما نمره خواب صبحگاهی بدهد.

جمع بندی

با در نظر داشتن تمام مزایایی که ساعت هوشمند دارد الان به پاسخ خود در مورد اینکه آیا ساعت می تواند جای خود را در زندگی شما باز کند یا خیر رسیده باشید. قطعا داشتن یک ساعت با دوام با کارایی بالا می تواند در زندگی و سلامت شما نقش مهمی را ایفا کند. برای بازدید انواع ساعت هوشمند با ضمانت و گارانتی یکساله می توانید با مراجعه به وبسایت www.smartwatchiran.com  نمایندگی ساعت هوشمند اسمارت واچ ایران و استفاده از مشاوره کارشناسان فروش همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 شب سفارش خود را ثبت و خرید خود را نهایی کنید. شماره تلفن های 66764558 - 021 و 66764599 - 021 همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان گرامی می باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39m5o4