سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 3837
تاریخ انتشار: 1400/07/27 17:19

ارزش روز پالایشی یکم و دارایکم( ۲۷ مهر)

در بورس امروز ۱۳۰میلیارد تومان دارا یکم و ۱۷۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۳۴۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۰۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درامد ثابت کمند با ارزش ۴۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۳۳میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۷.۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) را به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳.۴درصد معاملات).

دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۲.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پاداش سرمایه نوین (پادا) با زیان ۰.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۲درصد) در رابطه با صندوق پادا در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۲درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۴هزار و ۴۵۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۲درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۳۴۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۰۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در بیش از چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۹۰میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mxvw3