چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 2240
تاریخ انتشار: 1400/07/06 21:49

ارزش روز دارایکم و پالایشی‌یکم(۶ مهر)

در بورس امروز ۱۱۰میلیارد تومان دارا یکم و ۳۳۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۵۰۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۵میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۳۰میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا را از حقوقی‌ها خریدند (۲۳.۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش ۵۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۰.۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام پالایش رشد ۱.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان ۲.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۳درصد) در رابطه با صندوق فراز داریک در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۴۴۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۳میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۲درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۰۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۲۶۰میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pb7d2