چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 4313
تاریخ انتشار: 1400/08/05 13:23

ارتقای زیرساخت‌های گردشگری حمل‌ونقل هوایی

در نشست کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که با حضور مدیر منطقه‌ای شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین و مدیران عامل و فنی آژانس‌های مسافرتی برگزار شد کمک به ارتقای صنعت گردشگری استان در حوزه حمل‌ونقل هوایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی کرباسی‌زاده، دبیر ستاد احیای گردشگری استان اصفهان گفت: اصفهان با دارا بودن ۲۸۰۰ اثر تاریخی که تعداد زیادی از آنها ثبت ملی و جهانی شده، براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، رتبه نهم شهرهای تاریخی و فرهنگی دنیا را دارد.

وی عدم استقبال شایسته گردشگران داخلی و خارجی از اصفهان با توجه به ظرفیت‌های موجود را ناشی از کم‌کاری بخش دولتی و خصوصی دانست و تاکید کرد: لازم است بخش خصوصی تمامی توان خود را صرف استفاده از گردشگری به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت توسعه کشور کند.

کرباسی‌زاده در ادامه با اشاره به تاثیر گردشگری بر توسعه اشتغال تصریح کرد: لازمه رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه‌های صنعت و کشاورزی افزایش تولیدات مکانیزه و در نتیجه کاهش نیروی انسانی است. بخش خدمات به‌ویژه خدمات گردشگری تنها بخش دارای توانایی ساماندهی معضل بیکاری در کشور است.

دبیر ستاد احیای گردشگری استان اصفهان گفت: از این رو، توجه به بخش گردشگری به‌عنوان بزرگ‌ترین محرک اقتصاد و تاثیرگذارترین صنعت در افزایش سطح درآمد دهک‌های پایین جامعه ضروری است.

وی افزود: ۳۷ درصد جمعیت گردشگران جهان، مخاطب گردشگری فرهنگی و تاریخی بوده و این بدین معناست که شهرهای تاریخی ایران در دنیا دارای ۵۰۰ میلیون نفر مخاطب بالقوه هستند. دبیر ستاد احیای گردشگری استان تاکید کرد: همه ما موظف هستیم هم در حوزه نگهداشت آثار ارزشمند تاریخی و هم معرفی آثار فاخر صنایع دستی اصفهان به کشورهای مختلف اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مبحث گردشگری مهم‌ترین موضوع در دستور کار اتاق بازرگانی اصفهان است، گفت: هیات‌رئیسه و هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان حمایت ویژه‌ای از کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش داشته است‌ زیرا گردشگری یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه اقتصادی استان اصفهان به‌واسطه افزایش توان مالی دهک‌های پا‌یین جامعه است. ‌تشریح فعالیت‌های کمیسیون نام‌برده در زمینه برند اصفهان از دیگر مواردی بود که کرباسی‌زاده به توضیح آن پرداخت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mpab4