یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 7140
تاریخ انتشار: 1400/09/10 13:32

ادامه افزایش تولید با پشتیبانی و مانع‌زدایی

آمار و اطلاعات تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو حکایت از افزایش ۲۹ درصدی تولید در آبان نسبت به مهر امسال دارد. به این ترتیب این شرکت خودروساز موفق شد، در آبان امسال ۴۳ هزار و ۳۶۹ خودرو به تولید برساند که در هم‌سنجی با تولید مهر حکایت از رشد ۲۹ درصدی دارد. تیراژ تولید مهر این خودروساز ۳۳ هزار و ۶۰۸ خودرو بوده است.

بزرگ‌ترین خودروساز کشور در آبان امسال با تولید ۵ هزار و ۸۳۴ خودرو بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز رشد بیش از ۱۵ درصدی را رقم زده است. در آبان سال گذشته ایران‌خودرو ۳۷ هزار و ۵۳۵ خودرو تولید و روانه بازار کرده بود. 

جلب رضایت مشتریان

این خودروساز کشور با سهم ۵۳ درصدی در بازار خودرو سواری کشور در آبان امسال، در صدد است با حمایت از سوی نهادهای حاکمیتی، روند افزایشی تولید را تا پایان سال ادامه داده و با افزایش عرضه، شرایط ایجادشده در بازار خودرو کشور و روند نزولی نرخ که در مسیر رضایت مشتریان واقعی است را حفظ کند.

به‌گزارش ایکوپرس، در روزهای اخیر با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، آزادسازی اسناد خودروهای در رهن و عرضه خودروهای مانده در پارکینگ مشتریان به بازار، شرایط را به نفع مشتریان واقعی تغییر داده و یقینا افزایش تیراژ تولید نیز در صورت حمایت‌های لازم از خودروسازان، سبب بهبود بیشتر در بازار خودرو خواهد شد.

تسریع در برنامه‌های توسعه‌ای گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از نتایج پشتیبانی و حمایت از تولید ملی در کشور خواهد بود. این خودروساز پس از عرضه محصول جدید تارا، رونمایی از کراس‌اوور تمام ایرانی را در دستور کار قرار داده است و مسیر توسعه با حمایت‌های لازم بیش از گذشته هموار خواهد شد.

تولید با استاندارد یورو۵

رئیس صحه‌گذاری و تایید نوع محصول ایران‌خودرو گفت: توسعه گیربکس ۶ سرعته ایران‌خودرو، نمونه‌ای از دستاوردهای اخیر این خودروساز در مسیر کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی قلمداد می‌شود.

رسول بنی‌عامریان، افزود: ایران‌خودرو علاوه‌بر دانش ارتقای استاندارد آلایندگی، دانش توسعه قوای محرکه را داراست، درحال‌حاضر تمامی محصولات سواری این خودروساز با استاندارد یورو۵ و با تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست تولید و عرضه می‌شود.

بنی‌عامریان با بیان اینکه ارتقای گیربکس در کاهش آلودگی هوا تاثیر مستقیم دارد، افزود: هر چه تعداد دنده در گیربکس افزایش پیدا کند، این امکان فراهم خواهد شد تا در کنار رانندگی لذت‌بخش، شاهد کاهش آلایندگی باشیم. توسعه گیربکس ۶ سرعته ایران‌خودرو، نمونه‌ای از دستاوردهای اخیر این خودروساز در همین مسیر قلمداد می‌شود.

وی تولید موتورهای سه‌استوانه را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای دانست و گفت: پروژه‌های تولید موتور زمان‌بر و پرهزینه است و ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری و استفاده از توان داخلی، تولید آخرین نسل این نوع موتورهای درون‌سوز سه‌استوانه، با مصرف سوخت حدود ۵ لیتر را در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: موتورهای سه‌استوانه با توجه به حجم کوچک از دو مزیت مهم قدرت و گشتاور بالا و مصرف سوخت کم برخوردار هستند، در کنار آن استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی با هدف کاهش آلایندگی‌ها در نقشه راه توسعه‌ای ایران‌خودرو و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت قرار دارد.

رئیس صحه‌گذاری و تایید نوع محصول ایران‌خودرو افزود: صنعت خودرو با برنامه‌های جامع میان و بلندمدت، نظیر حذف فناوری‌های قدیمی‌تر، ارتقای قوای محرکه‌های موجود، توسعه قوای محرکه کاملا جدید و حرکت به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برنامه‌های مناسبی در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان در دست اجرا دارد.

تفاهمنامه سه‌جانبه فناوری طراحی

 با مدیریت ساپکو، شبکه تامین و حضور موثر شرکت دانش‌بنیان به امضا رسید. 

تفاهمنامه فناوری طراحی و تولید فرمان برقی و سانروف محصولات ایران‌خودرو، میان ساپکو، شرکت آذین‌خودرو و شتاب‌دهنده دانش‌بنیان فاطر شریف منعقد شد.

تفاهمنامه مشترک دیگری نیز درباره طراحی و تولید فرمان برقی میان شرکت ساپکو، شرکت بنیان صنعت اول و شتاب‌دهنده دانش‌بنیان فاطر شریف به امضا رسید که تا حصول نتایج و اقدامات اجرایی دنبال خواهد شد. 

شرکت ساپکو، در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های تعیین‌شده اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید فناورانه در دوران سخت تحریم‌های ظالمانه، نسبت به تعامل با قطعه‌سازان اقدام کرده است و براساس مدل جدید از توانمندی متخصصان و شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد توسعه داخلی‌سازی قطعات را اتخاذ کرده که کاهش ارزبری تولید، انتقال دانش فنی و ارتقای تحقیق و توسعه را به‌دنبال دارد. 

محور اصلی این تفاهمنامه‌ها با رویکرد توسعه و بومی‌سازی فناوری تا سطح تدوین دانش فنی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نمونه‌سازی و تولید توسط شرکت سازنده است که با حضور موثر و کارشناسانه سه طرف تفاهمنامه و تشکیل تیم فنی و کارگروه تخصصی، تقاضای قیمتی (RFP) بررسی‌شده و در این راستا، طرح پیشنهادی تدوین و راهکارهای اجرایی ارائه خواهد شد و شرکت ساپکو به‌عنوان ناظر، مدیریت این دو پروژه را برعهده خواهد داشت. 

خودروسازی، ویترین توسعه صنعتی

به مناسبت هفته بسیج و سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده، آیین تجلیل از بسیجیان نمونه ایران‌خودرو در سالن همایش ساپکو برگزار شد.

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو در این همایش، اظهارکرد: در کشاکش تحریم‌های ظالمانه، بسیجیان عرصه صنعت و تولید، با شناسایی مشکلات و ارائه راه‌حل‌های جهادی و عزم و همت ایثارگرانه در عرصه صنعت، خدمات‌رسانی و نقشه بیگانگان برای تعطیلی این صنعت را نقش برآب کردند.

وی صنعت خودرو را ویترین، لکوموتیو و نیروی محرکه توسعه کشور دانست و با اشاره به همکاری بیش از ۶۰ صنعت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با خودروسازی اعم از پتروشیمی، نفت، فولاد، مواد فلزی و... اظهارکرد: درحال‌حاضر ۹۲ درصد ورق‌های مصرفی خودرو در داخل تولید می‌شود و این باعث افتخار ماست که با مصرف ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار تن ورق، بزرگ‌ترین مشتری فولاد مبارکه هستیم.

او با اشاره به اینکه زنجیره قطعه‌سازی کشور در ۳۰‌ سال گذشته از ۱۰ قطعه‌ساز به ۱۲۰۰ سازنده افزایش یافته، این امر را مبین و گواهی بر نقش صنعت خودرو کشور در افزایش بهره‌وری، پیشگیری از خام‌فروشی و ایجاد اشتغال دانست.

مدیرعامل ساپکو همچنین به دستاوردهای گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه جهادخودکفایی قطعات و توسعه ساخت داخل، اشاره کرد و گفت: از جمله افتخارات جمع جهادگر شرکت ایران‌خودرو و شبکه تامین قطعه‌سازی در زمان تحریم‌های ظالمانه، با تأسی از رشادت‌های بسیجیان کشور به‌ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، افزایش تیراژ روزانه تولید و توسعه ساخت داخل و تعمیق خودکفایی قطعات و مجموعه‌های خودرو بوده است.

سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای کشور نیز در این همایش، با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: تولید و توسعه، آینده کشور را می‌سازد و این امر با افزایش علم و آگاهی میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: سکون برای بسیجی معنایی ندارد و باید به‌سوی دانش‌های جدید گام بردارد و از مسیرهای سخت نترسد.

سردار سپهر افزود: همان‌طور که در حوزه‌های دفاعی و فضایی در جهان حرف برای گفتن داریم در صنعت خودروسازی و دیگر صنایع نیز با همت و تلاش بسیجی می‌توان موفق بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4papa4