شنبه 26 اسفند 1402 - 16 Mar 2024
کد خبر: 18916
تاریخ انتشار: 1401/05/22 02:23

آینده اقتصادی اتحادیه اروپا به چه صورت خواهد بود؟

اروپا طی یک سال گذشته و بخصوص بعد از جنگ روسیه علیه اوکراین، نوسانات اقتصادی مختلفی را از سر گذرانده است. همچنین تغییراتی که در نرخ یورو ایجاد شد به همراه تورم پیش بینی نشده ای که این حوزه را در بر گرفت باعث گردید تا تحلیل های مختلفی از وضعیت اقتصادی اروپا به عمل آید. با این حال همچنان مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش و فنلاند محبوبیت خود را در میان بسیاری از مهاجران حفظ کرده است. به نظر می رسد هرچقدر هم معیارهای اقتصادی در اروپا با خطرات مختلفی از جمله رکود یا تورم همراه باشد باز هم سطح رفاه اجتماعی در این منطقه می تواند عامل مهمی برای مهاجرت به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد.

وضعیت یورو در اتحادیه اروپا

زمانی که اتحادیه اروپا شکل گرفت یک واحد پول یکسان برای کشورهای حوزه این اتحادیه در نظر گرفته شد که یورو نام گرفت. این واحد ارزی برای سالیان طولانی توانست با اقتدار بسیار زیادی در کنار سایر واحدهای ارزی دیگر، اقتصاد کشورهای اروپایی حوزه اتحادیه را پیش ببرد اما طی یک سال گذشته ارزش آن در سطحی برابر با دلار امریکا قرار گرفت به نحوی که دیگر توان چندانی برای قدرتنمایی در برابر این واحد ارزی ندارد. البته یورو همچنان با اختلاف بسیار اندکی بالاتر از دلار امریکاست اما نمی توان نسبت به کاهش نرخ آن طی یک سال گذشته نیز بی اعتنا بود. امروزه بسیاری از کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا بدهی های کلانی دارند که به نظر می رسد نیازمند طرح ها و پلن های کاربردی برای مقابله با این وضعیت هستند.

مهاجرت به اتحادیه اروپا

افزایش تورم در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین

جنگ روسیه و اوکراین بیشترین میزان تنش را در وضعیت منطقه یورو ایجاد کرد. اتحادیه اروپا نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان در نتیجه همه گیری کرونا خسارت های زیادی را متحمل شده بود و بعد از اتمام آن دوره به دنبال راه حل های خاصی برای افزایش قدرت اقتصادی بود که با جنگ روسیه علیه اوکراین مواجه گردید.

تورم باعث شد تا قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و میزان تقاضا برای بسیاری از کالاها کاهش پیدا کند. برخی از کسب و کارهای خصوصی نیز در این راستا متحمل خسارت شده و رونق خود را از دست دادند. این درحالی بود که کمیسیون اروپا دو هفته قبل از آغاز جنگ، گزارشات خود را از رونق اقتصادی اتحادیه منتشر کرده بود.

افزایش قیمت انرژی در قاره سبز

از مهمترین مسائلی که قاره سبز همواره با آن رو به رو بوده است مقوله انرژی و تامین آن برای شهروندان اروپایی است. این قاره بیشترین میزان انرژی را از کشور روسیه وارد می کند و در نتیجه جنگ نیز ارزش واردات سوخت به بالاترین میزان ممکن در 25 سال گذشته رسید.

این مسئله در کنار افزایش قیمت بسیاری از واردات اروپا از روسیه از جمله گندم، روغن آفتاب گردان و فلزات باعث تشدید تورم و افزایش شدید قیمت ها شد. همه این موارد نشان می دهد که اروپا بعد از همه گیری کرونا و جنگ یکباره روسیه علیه اوکراین، شرایط اقتصادی نامناسبی را متحمل شده است.

بحران انرژی در اروپا

مهاجرت به اروپا

اکنون که وضعیت اقتصادی اروپا در یکی از نامناسب ترین شرایط ممکن طی سالیان گذشته قرار دارد بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا مهاجرت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار درستی است؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح است! کشورهای اروپایی همچنان در رده برترین کشورهای جهان برای اقامت، تحصیل، کار و سرمایه گذاری قرار دارند.

همه کشورهای جهان در طول تاریخ با مشکلات اقتصادی مختلفی مواجه می شوند که وضعیت تجارت ملی و بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهد و اتحادیه اروپا نیز از این مسئله مستثنی نیست با این حال کارگروه های بسیاری در این حوزه فعالیت می کنند تا بتوانند وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیده و حتی قوی تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهند.

کدام یک از کشورهای اروپا برای اقامت بهتر است؟

پاسخ به این سوال به هدف شما از مهاجرت و توانایی های شما در زمینه سرمایه گذاری، زبان خارجه و مواردی از این قبیل وابسته است. امروزه مهاجرت به آلمان، اتریش و فنلاند محبوبیت فزاینده ای یافته و توسط بسیاری از موسسات مهاجرت به خارج از کشور نیز پیشنهاد می شود.

روش های مهاجرت به آلمان و همچنین شرایط اخذ اقامت کشور اتریش در کنار شرایط کشور فنلاند برای مهاجرت می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد تا بتوانید بهترین مقصد ممکن را برای مهاجرت و اقامت خود و خانواده تان انتخاب کنید.

در این خصوص می توانید با مشاورین ما در موسسه ... تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید. دریافت مشاوره پیش از مهاجرت یکی از ضروری ترین اقداماتی است که اگر توسط متقاضیان صورت نگیرد ممکن است آن ها را متحمل خسارات بسیار زیادی نماید. همچنین انتخاب موسسه ای که این مشاوره را به شما ارائه می دهد اهمیت زیادی خواهد داشت چرا که متاسفانه بسیاری از موسسات از عدم آگاهی افراد سواستفاده کرده و صرفا به فکر منافع اقتصادی خود هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5dl6