جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 17399
تاریخ انتشار: 1401/03/21 07:22

آیا خواص آمینو انرژی و عوارض آمینو انرژی را می دانید؟

در این مقاله ابتدا به معرفی آمینو انرژی پرداخته ایم و سپس به خواص آمینو انرژی و عوارض آمینو انرژی پرداخته ایم با ما همراه باشید.

خواص آمینو انرژی و عوارض آن

اسید آمینه چیست؟

اسید آمینه ها به عنوان سازنده پروتئین نیز شناخته می شوند. اسید آمینه ها ترکیبات آلی هستند که بدن انسان از آنها برای کمک به ساخت پروتئین مورد نیاز خود استفاده می کند. همه اسید آمینه ها حاوی اکسیژن، کربن، هیدروژن و نیتروژن هستند. انواع مختلف اسید آمینه ها شامل موارد زیر هستند:    

  • اسید آمینه های ضروری
  • آمینو اسید های شرطی
  • اسید های آمینه غیر ضروری 

آمینو اسید های غیر ضروری و شرطی توسط بدن و بدون توجه به میزان مصرف مواد غذایی ساخته می شوند، در حالی که اسید آمینه های ضروری بدن از غذایی که مصرف میکنیم به دست می آیند. رژیم غذایی غنی از پروتئین به عنوان بخش مهمی سلامت جسمانی در نظر گرفته می شود زیرا اسید های آمینه ضروری بدن از این طریق دریافت می شود.

هنگامی که پزشکان در مورد مکمل های اسید آمینه توضیح می دهند، مکمل هایی هستند که حاوی یک یا چند اسید آمینه ضروری هستند که بدن به خودی خود از تولید آنها ناتوان است. اسید آمینه های ضروی بدن شامل موارد زیر هستند:

  • لیزین
  • لوسین
  • تریپتوفان
  • هیستیدین
  • ایزولوسین
  • متیونین 
  • فنیل آلانین
  • ترئونین
  • والین
  • آرژنین

آمینو اسید های شاخه ای چیستند؟ 

آمینو اسید های شاخه ای گروهی از اسید آمینه های ضروری هستند که معمولا در مکمل های مختلف یافت می شوند. زنجیره شاخه ای شامل سه آمینو اسید ضروری بدن است. این اسید آمینه ها لوسین، ایزولوسین و والین می باشند. اسید آمینه های ضروری معمولاً از طریق رژیم غذایی و تغذیه مناسب دریافت می شوند.

گاهی اوقات مصرف مکمل اسید آمینه نیز توسط متخصصین تغذیه توصیه می شود. رژیم غذایی حاوی گوشت، ماهی، محصولات لبنی و تخم مرغ پروتئین کافی بدن را تامین می کنند. دریافت آمینو اسید های اضافی ممکن است هنگام درمان بیماری هایی مانند سرطان یا در شرایط استرس بیش از حد نیز توصیه شوند. اسید آمینه ها مفید هستند زیرا به هضم غذا می کنند، باعث ترمیم بافت بدن شده و در روند رشد بدن به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند.

آمینو انرژی چیستآمینو انرژی چیست؟

آمینو انرژی به عنوان یک تقویت کننده انرژی قبل از تمرینات ورزشی استفاده می شود. آمینو انرژی حاوی ترکیبات اسید های آمینه، کافئین طبیعی، چای سبز و قهوه سبز است و دارای طیف وسیعی از طعم ‌های فوق‌العاده می باشد. این مکمل حاوی ترکیبات اسید های آمینه ضروری و غیر ضروری و کافئین در هر 2 پیمانه (به اندازه یک فنجان قهوه معمولی است) می باشد.

خواص  آمینو انرژی چیست؟ 

مانند هر دارو یا مکمل دیگری، آمینو انرژی عوارض و فوایدی دارد. با پزشک متخصص خود صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا این مکمل سلامت جسمانی شما را بهبود میبخشد یا خیر. در ادامه این مقاله به فواید آمینو انرژی می پردازیم. 

میزان مناسب آمینو انرژی برای رشد و قدرت عضلات مهم است. این مکمل به کنترل تعادل بین آتروفی و ​​رشد عضله انسان کمک می کند. با مصرف آمینو انرژی عملکرد عضلانی خود را بهبود بخشیده و تقویت کنید.

بهبود عملکرد ورزشی افراد از طریق مصرف آمینو انرژی آمینو انرژی ها اغلب همراه با رژیم غذایی با پروتئین بالا برای ورزشکاران توصیه می شوند.

اگر کمی قبل یا بعد از ورزش این مکمل را مصرف کنید، رشد عضلات شما به احتمال زیاد افزایش می یابد.

اسید های آمینه موجود در این مکمل ها ممکن است به دوره ریکاوری بعد از ورزش نیز کمک کنند.

بهبود سطح گلوکز خون بدن تحقیقات و مطالعات مختلف ثابت کرده اند که اسید های آمینه موجود در آمینو انرژی برای بهبود سطح قند خون مفید هستند. برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که اسید های آمینه مصرف می کنند می توانند قند خون خود را بدون افزایش سطح انسولین بدن خود کاهش دهند. با این وجود هنوز مشخص نیست که اثرات طولانی مدت مکمل های آمینو انرژی بر قند خون ممکن است چقدر باشد. 

کمک به بهبود شرایط پوست شما زنان جوانی که مکمل های آمینو انرژی مصرف می کنند می توانند وضعیت کلی پوست و سطح رطوبت آن را بهبود بخشند. 

اگر بدنتان فاقد یک یا چند آمینو اسید ضروری باشد، مکمل‌ های آمینو انرژی می توانند برای شما مفید باشند. پزشک مربوطه یا متخصص تغذیه می تواند به تجزیه و تحلیل رژیم غذایی شما کمک کند تا تعیین کند که آیا باید مکمل های آمینو انرژی را مصرف کنید یا خیر. 

عوارض آمینو انرژی چیست؟ 

سه مورد از رایج ترین عوارض در مصرف طولانی مدت مکمل آمینو انرژی عبارتند از تهوع، سردرد و درد جسمانی. مکمل های آمینو انرژی می توانند بر سطح  قند خون بدن شما نیز تاثیر بگذارند. این بدان معنی است که قبل و بعد از جراحی های مختلف باید از آنها اجتناب کنید. 

بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که از مصرف مکمل هایی که حاوی برخی اسید آمینه ها هستند برای استفاده طولانی مدت خودداری کنید. برخی از اسید های آمینه با بدترین عوارض جانبی در صورت مصرف بیش از حد شامل متیونین، سیستئین و هیستیدین هستند.

مکمل های آمینو انرژی ممکن است با داروهای دیگری که مصرف می کنید، از جمله دیابت و داروهای تیروئید، تداخل داشته باشند. همیشه قبل از مصرف آمینو انرژی ها با پزشک خود مشورت کنید. پزشکان متخصص با توجه به نیاز بدن شما مکمل آمینو انرژی را تجویز خواهند کرد.

بهترین مارک آمینو انرژیبهترین مارک آمینو انرژی چیه؟

امروزه شرکت های دارویی زیادی اقدام به تولید آمینو انرژی به اشکال پودر و قرص کرده اند. در این بین از معروفترین برندهای خارجی می توان به آمینو انرژی ON اپتیموم انرژی اشاره کرد. در بین برندهای داخلی آمینو انرژی دوبیس از معروفترین و با کیفیت ترین برندهای داخلی است. آمینو انرژی نوتریمد، ژن استار، پی ان سی و ترک نوتریش از دیگر مارک های معروف آمینو انرژی هستند.

آمینو انرژی از کجا بخرم؟

بعد از اینکه با خواص آمینو انرژی و عوارض آمینو انرژی آشنا شدید حال این سوال مطرح می شود که آمینو انرژی از کجا بخرم؟ برای پاسخ به این سوال بهترین جا برای خرید محصولات بدنسازی و مکمل های ورزشی خرید از داروخانه است. چرا که داروخانه ها زیر نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می کنند از اینرو تمامی محصولات ارائه شده توسط داروخانه اصل و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است.

البته با توجه به گسترش داروخانه اینترنتی پیشنهاد ما به شما خرید از داروخانه آنلاین معتبری همچون داروکده، مثبت سبز و داروبوم است. در این بین داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس اینترنتی darooboom.com علاوه بر ارائه محصولات اصل امکان پرداخت در محل را برای سراسر ایران فراهم نموده است تا شما با خیال آسوده اقدام به خرید آمینو انرژی اصل از داروخانه داشته باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48856w