جمعه 03 فروردین 1403 - 22 Mar 2024
کد خبر: 18581
تاریخ انتشار: 1401/05/04 08:59

آژیر قرمز در بازار ارزهای دیجیتال/ وضعیت: تله خرسی!

یک کارشناس مالی با اشاره به آینده بازار، وضعیت کنونی را تله خرسی توصیف کرد و گفت: در این بازار ابتدا بازار مقداری بهبود پیدا می‌کند و سپس مجدداً دچار افت چشمگیری می‌شود و این روند ادامه خواهد داشت.

بازار ارزهای دیجیتال در دو سه ماه گذشته به یکی از دوران بحرانی خود وارد شده است. این بازار در این زمان به حدی افت قیمتی داشته که حتی بیت‌کوین نیز روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

افت قیمت بیت‌کوین و به تبع آن افت دیگر ارزها در این مدت موجی از نگرانی را در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده به طوریکه بسیاری از آنان اقدام به فروش ارزهای خود کرده‌اند تا شاید بتوانند جلوی ضرر کمتر را بگیرند.

نکته مهم دیگر این است که همچنان مقامات ارشد ایالات متحده موضع شفاف و مشخص خود را درباره این بازار مالی اعلام نکرده و با سیاست یکی به نعل یکی به میخ حرکت می‌کنند.

موضوع مهم دیگر اینکه این بازار در ماه‌های اخیر همبستگی بسیار بالایی با بازار بورس آمریکا پیدا کرده است.

 

کالب فرانزن؛ یکی از تحلیلگران ارشد وال استریت و از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، در اظهار نظری جالب در مورد فدرال رزرو و اثرگذاری آن بر قیمت ارزهای دیجیتال گفت: بانک مرکزی ایالات متحده با اعمال سیاست‌های مختلفی، همیشه قیمت ارزها و داراییهای دیجیتال را کنترل خواهد کرد.

پیتر شِریف؛ یکی از منتقدان اصلی و جدی بازار رمزارزها خاصه بیت‌موین، نیز اعتقاد دارد: روندهای پراکنده صعودی این ارز، هرگز به معنای بازگشتن آن به دوران اوج نیست و این بازار کماکان منفی و قرمز خواهد ماند.

او در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آینده بازار، وضعیت کنونی را تله خرسی توصیف کرد و ادامه داد: در این بازار ابتدا بازار مقداری بهبود پیدا می‌کند و سپس مجدداًدچار افت چشمگیری می‌شود و این روند ادامه خواهد داشت.

تله خرسی کاهش سریع قیمت در یک روند صعودی است. تله‌های خرسی اغلب قبل از بازگشت سریع به روند صعودی، حمایت های قیمت محلی را شکسته و تریدرها را ترغیب می‌کنند تا بعد از شکسته شدن سطح پشتیبانی، پوزیشن‌های فروش یا Short باز کنند./

روزنامه روزگارما


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gdpa9