سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 20625
تاریخ انتشار: 1401/09/05 08:13

آموزش زبان آلمانی و داستان یادگیری آلمانی مدیر سایت آلمانی زبان

آموزش زبان آلمانی و داستان یادگیری آلمانی از زبان آقای مجتبی نوا (موسس سایت آلمانی زبان دات کام) بشنوید. بنده در سال ۱۳۹۰ شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم. در سال 1390 هیچ منبع خوبی در فضای مجازی وجود نداشت. بنده با کتاب Studio D شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم.

یادگیری زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی و داستان یادگیری آلمانی از زبان آقای مجتبی نوا (موسس سایت آلمانی زبان دات کام) بشنوید. بنده در سال ۱۳۹۰ شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم. در سال 1390 هیچ منبع خوبی در فضای مجازی وجود نداشت. بنده با کتاب Studio D شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم. بی شک مهم ترین منبع یادگیری هر زبانی کتاب است. کتابهای Studio D خیلی قدیمی هستند و نسبت به کتابهای دیگر حجم مطالب خیلی بیشتری دارند. در حال حاضربرای آموزش زبان آلمانی متد جدید سفارت آلمان کتاب Starten wir می باشد که نسبت به کتاب منشن هم خیلی بهتر است. در این آکادمی شما می توانید زبان آلمانی را از سطح صفر تا سطح پیشرفته یاد بگیرید.

در خصوص زبان آلمانی بایستی با انتخاب کتاب اشتارتن ویر زبان آلمانی را پرقدرت شروع کنید. پیشنهاد میکنم اول گرامر زبان آلمانی هر درس با دقت مطالعه کنید. بعد به سراغ نوشتن واژگان آلمانی بر روی جعبه لایتنر بروید. بعد به سراغ حل تمرینهای آلمانی کتاب درسی بروید. در آخر هم به سراغ حل تمرین های کتاب کار بروید و تسلط خود را محک بزنید. مطالعه باید هر روز و پیوسته باشد تا بتواند در ذهن شما گرامر سخت آلمانی جا بیافتد.

در اینجا آموزش زبان آلمانی را از سطح الفبا شروع می کنیم و تا آخر A1 ادامه میدیم. شما می توانید تا آخر سطح B2 آلمانی را با آلمانی زبان همراه شوید. موضوعاتی که می خواهیم بپردازیم شامل:

- حروف الفبای زبان آلمانی

- اسامی در زبان آلمانی

- جمله سازی در زبان آلمانی

- مکالمات روزمره به زبان آلمانی

- راهنمایی های مفید از زبان استاد

1) حروف الفبای زبان آلمانی

الفبای آلمانی دارای ۲۶ حرف اصلی است. حروف Ä, Ö, Ü را حروف umlaut دار آلمانی می گویند که در تلفظ، اندکی با حرف اصلی فرق دارند و برای آشنا شدن با صدای آنها باید به فایل صوتی آموزش زبان آلمانی گوش دهید.

2) اسامی در زبان آلمانی

ضمایر شخصی آلمانی

مهم ترین بخش یادگیری زبان آلمانی اسامی هستند. اسامی در آلمانی در نقش های فاعلی و مفعولی ظاهر می شوند. در زبان آلمانی دو حالت اسمی(مفعول) آکوزاتیو و داتیو داریم. هر کدام از این حالات اسمی می تواند به تنهایی در جمله مورد استفاده قرار بگیرند.

حالت فاعلی

در زبان آلمانی جملات فاعلی ساده ترین نوع جملات هستند. جملات فاعلی از یک فاعل + فعل تشکیل شده اند. به جمله ای فاعلی گفته می شود که صرف فعل sein و مشتقاتش در داخل جمله وجود داشته باشد.

حالت مفعولی آکوزاتیو

به این صورت است که اگر جمله ما درونش حرکت صورت بگیره، میگوییم جمله آکوزاتیوی است. مثلا: من به مدرسه می روم (Ich gehe in den Park) - در اینجا چون فعل حرکتی(gehen) داشتیم جمله حرکتی است. در حالت مفعولی آکوزاتیو تغییرات آرتیکلی der ----> den خواهیم داشت.

حالت مفعولی داتیو

اگر جمله ما حرکتی نباشد در حالت اسمی داتیو قرار میگیرد. در حالت داتیو ما در جواب Wo? به معنی 'کجا؟' معمولا جواب خود را مطرح می کنیم. مثلا : Wo bist du?(تو کجا هستی) - Ich bin im Kino. ( من در سینما هستم) . در اینجا چون حرف اضافه in + dem شده خلاصش می کنیم = im .

3) جمله سازی در زبان آلمانی

در سایت آلمانی زبان آموزش زبان آلمانی که به صورت رایگان منتشر شده است مطالعه کنید. یک جمله ساده در زبان آلمانی از فرمول زیر تبعیت می کند: فاعل + فعل + .... قید زمان + قید مکان. نکته ای که باید توجه کنید این است: در جملات همیشه فعل جایگاه دوم در جمله دارد.

4) مکالمات روزمره به زبان آلمانی

چند جمله ساده را با هم مثال می زنیم:

Guten Tag! Bitre schön! روز بخیر - امر بفرمایید

Ich möchte eine Visum für Deutschland.  می خواستم ویزای آلمان بگیرم.

Bitte sehr! wie heißen Sie؟ - خواهش میکنم. اسمتون چیه؟

Ich heiße Niko. - من نیکو هستم.

Können Sie Deutsch sprechen? - میتونین آلمانی صحبت کنید؟

Nur ein wenig! فقط کمی بلدم.

Entschuldigen Sie! Wozu möchten Sie nach Deutschland? - عذرخواهم - برای چی می خواهید به آلمان برید؟

Wo ist die Adresse Ihr Bruder in Deutschland? - آدرس برادرتون در آلمان کجاست؟

Haben Sie die Einladung? - شما دعوتنامه دارید؟

Sind Sie ledig? - شما مجردید؟

Wann sind Sie geboren? - چه سالی متولد شدید؟

Ich bin am 1988 geboren. - من در سال 1988 متولد شده ام.

Woher sind Sie? - اهل کجایید؟

Ich bin Iraner. من ایرانی هستم.

Bitte geben Sie Ihren Pass! لطفا پاسپورتتونو بدید.

Sind Sie schon in Deutschland verreist? تاکنون به آلمان سفر کرده اید؟

Ja, ich verreise zum zweiten Mal. بله ، من دومین با است که سفر می کنم.

Was sind Sie von Beruf? شغلتون چیه؟

Ich bin Student. من دانشجو هستم.

Wie alt sind Sie? چند سالتونه؟

Ich bin dreißig Jahre alt. من 30 سالمه.

Wie lange möchten Sie in Deutschland bleiben? چه مدت در آلمان می خواهید بمانید؟

Ich möchte nur drei Monate in Deutschland bleiben. من فقط می خوام سه ماه در آلمان بمانم.

Ich möchte Deutsch in Deutschland lernen. من می خواهم آلمانی را در آلمان یاد بگیم.

5) راهنمایی های مفید برای یادگیری بهتر آلمانی

اولین توصیه ای که بنده همیشه به دانشجویان می کنم اینه: هیچ وقت از یادگیری زبان آلمانی ناامید نشوید. درسته زبان آلمانی یک زبان خیلی سختی است، اما به نظر من به سرسختی آدم توانا نمیرسه. پس برای آموزش وقت و هزینه صرف کنید. مطلب بعدی انتخاب منبع درست یادگیری زبان است که بایستی با دقت فراوان این کار انجام داد، چرا که اگر زمان ما از دست برود دیگر نمی توان آن زمان را برگرداند. برای گرامر زبان آلمانی می توانید به آموزش های رایگان زبان آلمانی داخل وب سایت استفاده کنید. این آموزش ها دائما در حال زیاد شدن هستند و اگر می خواهید برای یادگیری به یک موتور جت مجهز شوید به سراغ دوره های غیرحضوری زبان آلمانی آلمانی زبان بروید. دانشجویان همچنین می توانند آموزش کتاب Starten Wir A2 را نیز دنبال کنند.

در پایان;

برای ثبت نام در دوره های غیرحضوری زبان آلمانی (پک آموزش زبان آلمانی) می توانید به آدرس : Almanizaban.com مراجعه کنید. برای هر سطحی ما دوره داریم. پشتیبانی رایگان و مادام العمر از امتیازهای ویژه ما نسبت به سایر وب سایت ها است. بعلاوه کیفیت آموزش های ما بقدری بالاست که 95% دانشجویان از دوره های ما رضایت کامل داشته اند.

منبع: سایت آلمانی زبان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36erg9