از انعقاد قرارداد ریل ملی بین شرکت ذوب‌آهن اصفهان و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از یک سال می‌گذرد اما در عمل تاکنون شاهد راه‌اندازی ریل ملی نبوده‌ایم. این در حالی است که توان داخلی کشور برای راه‌اندازی ریل با مشکل فنی روبه‌رو نیست،

حدود نیم قرن است از ورود صنعت گچ به کشور می‌گذرد، اما چرخ‌دنده‌های این صنعت قدیمی همچنان با روش‌های سنتی چندین دهه گذشته می‌چرخد و در این زمینه معادن گچ و واحدهای فرآوری با روش‌های ناکارآمد سنتی مشغول به فعالیت هستند.

این روزها برخی واحدهای احیای مستقیم و آهن‌اسفنجی با کمبود گندله و کنسانتره روبه‌رو هستند و همین امر سبب شده این واحدها با تمام ظرفیت خود فعالیت نکنند،

موضوعی که همواره سبب‌شده در چند سال گذشته بازار داخلی فولاد و به‌طور کلی بازار در رکود باشد به چند سیاست عمده بازمی‌گردد، یکی از این سیاست‌ها، افزایش سود بانکی در چند سال گذشته بود.

صفحه1 از105

روزنامه امروز

یادداشت

 ریل ملی حمایت ملی
Written byسارا اصغری

ریل ملی حمایت ملی

در بی‌راهه شتاب نگیریم
Written byمهدی اسحاقیان

در بی‌راهه شتاب نگیریم

tejaratb.png

sanatp.png

دیدگاه

مردم به فکر نجات خود باشند
Written byمهدی اسحاقیان

مردم به فکر نجات خود باشند

فروش خیابان‌های شهر
Written byمهدی اسحاقیان

فروش خیابان‌های شهر

لابه لای خبرها
Written byمهدی اسحاقیان

لابه لای خبرها

نرخ طلا و سکه - امروز

logo-samandehi
الو وزیر